Kako doseči boljšo kakovost življenja pri obolenjih celiakije?

28.5.2020.

Bakin mix - ispeci pa baki reci

Maj je mesec ozaveščanja o celiakiji, zato vas želimo spomniti na pomen doslednega upoštevanja diete brez glutena in vnos ključnih hranilnih snovi pri bolnikih s celiakijo.

 
Kaj je celiakija?
 
Celiakija je dedna bolezen imunskega sistema, pri kateri gluten pri genetsko nagnjenih osebah povzroči poškodbe sluznice tankega črevesa. Ker je tanko črevo mesto, kjer se absorbira veliko število hranilnih
snovi, je nezdravljena celiakija lahko vzrok za pomanjkanje številnih ključnih hranil.
 
Zdravljenje celiakije in vseživljenjska dieta brez glutena
 
Edina varna terapija za to bolezen je, da sledite strogi dieti brez glutena. Gluten je naravna beljakovina žit, kot so pšenica, rž, ječmen in oves. Zato je treba vsa živila, ki vsebujejo ta žita in izdelke iz omenjenih žit, v celoti izločiti iz prehrane bolnikov, saj lahko celo
minimalne količine glutena škodujejo pacientom. Ljudje s celiakijo morajo biti pri nakupu in pripravi hrane pozorni na več stvari. Skrite vire glutena lahko najdemo na povsem nepričakovanih mestih, kot so
konzervansi in različni stabilizatorji, ki jih najdemo v predelani hrani. Zato bi se morali bolniki vedno seznaniti z deklaracijami izdelkov, ki jih kupujejo in dobro preučiti njihovo vsebino, preden jih dajo v
košarico. 
 
Prehranske pomanjkljivosti in kako jih nadomestiti
 
Za zdravljenje celiakije je edina varna terapija dieta brez glutena, torej prehrana, sestavljena iz hrane brez glutena. Poleg prehrane brez glutena kot del terapije, se pogosto priporoča dodajanje 
prehranskega dopolnila v obliki vitaminov in mineralov, za nadomestitev morebitnih prehranskih manjkov.
 
Kaj je gluten?
 

Gluten je naravni protein, ki ga najdemo v zrnih, kot so pšenica, rž, ječmen in oves. Hranilne vrednosti glutena za naše telo so nepomembne, saj je edina vloga glutena povezovanje sestavin - gluten v
kombinaciji z vodo naredi testo, lepljivo maso. Odgovoren je tudi za elastičnost testa in združevanje vseh sestavin v celoto. Žita, ki naravno vsebujejo gluten, so pšenica, rž, ječmen in oves, zato se jih je
treba izogibati. Zato se mnogi sprašujejo, ali sploh lahko jeste kruh? Če je odgovor pritrdilen, kateri kruh?
 
Nova linija izdelkov brez glutena, razvita na Hrvaškem, se imenuje Bakin 'mix. Od priprave slastnih sladic do kruha, pice in peciva daje pacientom pestro izbiro.
Celotno ponudbo izdelkov Bakin 'mix najdete v A1 all natural spletni trgovini. Izdelki brez glutena Bakin 'mix so narejeni v sodelovanju z lokalnimi strokovnjaki in nutricionisti,
še posebej smo ponosni, da je Bakin' Mix Bread & Pizza 1 kg na seznamu zdravil.

Kaj pravi stroka?
 
Izredna čast nam je bila, da je na našem dogodku sodelovala nutricionistka Petra Vlak, ki je s strokovnega vidika razložila koncept glutena in njegov vpliv na telo. Tako smo izvedeli veliko koristnih informacij za
tiste, ki nimajo celiakije. Pojasnila je, da se pri proizvodnji izdelkov brez glutena najpogosteje uporabljajo različne mešanice žitne moke brez glutena, da dobijo teksturo, ki je čim bolj podobna "navadnemu"
kruhu, gluten pa je odgovoren za reološke lastnosti kruha. Najboljše lastnosti so pokazale riževa, koruzna in sojina moka, v zadnjem času pa se vse pogosteje uporabljajo tapioka, leča in ajdova moka.
Razvoj živilske industrije je omogočil skoraj neopazne razlike v teksturi izdelkov brez glutena v primerjavi z različicami brez glutena. 
 


4 nasveti kako s prehrano zaščiti kožo pred soncem

4 nasveti kako s prehrano zaščiti kožo pred soncem

Bližamo se poletju, ko je zaščita pred soncem zelo pomembna. Kot skrbimo za svoje telo in tisto, k
Pripravite poletni smuti z nami!

Pripravite poletni smuti z nami!

Poletje je polno barv in raznolikosti tudi, ko govorimo o sadju in zelenjavi. Ob toplejšem vremenu in številnih razpoložljivih živilih, ki nam jih ponuja ta letni čas, smo pripravili izbor treh smutijev, ki vas bodo poleg slastnega okusa tudi ohladili in vam zagotovili vse vitamine in mi
 Prehrana brez glutena poleti

Prehrana brez glutena poleti

Morda drži, da se težko izognemo glutenu v hrani, toda poletje je letni čas, ki dokazuje, da je lahko drugače. Poletje nam ponuja razkošno paleto sezonskih živil, ki jih je priporočljivo uživati tekom obrokov. Preberite si, katero poletno sadje in zelenjava lahko napolnita vaše krožnike

Ta stran uporablja piškotke za najboljšo uporabniško izkušnjo. Za nadaljnjo uporabo spletne strani kliknite "Se strinjam". Nastavitve piškotkov lahko spremenite v vašem spletnem brskalniku, več informacij poiščite tukaj. Se strinjam